O kampanii 2018
#mamczasrozmawiac
Kampania pod hasłem: „Mam czas rozmawiać” (#mamczasrozmawiac) powstała, by stać się inspiracją do podjęcia w rodzinie dialogu międzypokoleniowego o zdrowiu.
Pierwsza edycja kampanii została przeprowadzona w listopadzie 2017 roku (link do strony kampanii z 2017 r. ).
W roku 2018 działania kampanijne zostaną przeprowadzone w dwóch częściach:
- w czerwcu 2018 r., w dniach: 8-15.06.2018 r.;
- na przełomie listopada i grudnia 2018 r., w dniach: 23-30.11.2018 r. (podczas Europejskiego Tygodnia Testowania), oraz 1.12.2018 r. (podczas Światowego Dnia AIDS).
Główne cele kampanii w jej odsłonie na rok 2018 to:
Edycja czerwcowa:
- promowanie dialogu pomiędzy matkami a córkami, na temat konieczności testowania w kierunku HIV;
- przypomnienie kobietom planującym macierzyństwo lub będącym już w ciąży, o badaniach w kierunku HIV, w myśl haseł: „Bądź mamą na medal. Zrób w ciąży wszystkie badania, w tym test na HIV”, „Zrób test na HIV. Dla siebie i swojego dziecka”, „Daj szansę swojemu dziecku. Nie daj szansy AIDS”.
Edycja listopadowa:
- nacisk na dialog dotyczący konieczności testowania w kierunku HIV oraz zachęcenie do wykonania testu diagnostycznego, w jednym z 30 punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD).
- wzmocnienie przekazu, że rozmowa na te tematy z bliskimi, może przyczynić się do lepszej edukacji, wyższej świadomości na temat konieczności wykonywania testu w kierunku HIV, a w konsekwencji spadku liczby zakażających się osób;
- promocja edukacji na temat HIV/AIDS oraz chorób przenoszonych drogą płciową, aby miała ona swój początek w rodzinie i była dostosowana do wieku i potrzeb odbiorców.
W ramach aktywności kampanijnych przygotowano następujące działania:
- wyprodukowano nowy spot telewizyjny z udziałem znanej i cenionej aktorki Marii Seweryn;
- opracowano nowy projekt graficzny plakatu promującego testowanie w kierunku HIV;
- zaplanowano działania informacyjno-promocyjne w Internecie, które będą prowadzone równolegle do działań medialnych w tradycyjnych mediach. Posty na Facebooku, Instagramie oraz wpisy na blogach uświadomią, dlaczego z bliskimi warto i trzeba rozmawiać o wszystkim;
- do międzypokoleniowych rozmów o zdrowiu, w tym właśnie o chorobach przenoszonych drogą płciową takich jak HIV, będą zachęcać m.in. spoty emitowane w TVP, komunikacji miejskiej, placówkach medycznych, na terenie dworców PKP, sieci kin w całej Polsce oraz na portalach informacyjnych w Internecie, takich jak wp.pl, gazeta.pl, interia.pl.;
- insert do gazet regionalnych na terenie całej Polski we wrześniu 2018 r., w formie zaproszeń do odwiedzenia punktów PKD (punktów konsultacyjno-diagnostycznych, w których można wykonać test w kierunku HIV anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania), przypomni o badaniach w kierunku HIV;
- umieszczenie w postaci banneru, w dniach 30 listopada oraz 1 grudnia 2018 r., w ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej prasie na terenie całej Polski, informacji o stronie internetowej Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl, oraz Światowym Dniu AIDS, przypadającym 1 grudnia razem z „Czerwoną kokardką”, symbolem solidarności z osobami żyjącymi z HIV i AIDS, ich rodzinami i przyjaciółmi.